بلوک شیشه ای و مصرف انرژی ساختمان

ساخت و کار یک مرکز خرید بلوک شیشه ای کاوه و فروش انواع بلوک شیشه ای ایرانی و خارجی در تهران می باشد که آماده ارسال بلوک شیشه ای کاوه و بلوک شیشه ای های ایرانی و خارجی به متقاضیان در سراسر کشور بوده و در زمینه فروش بلوک شیشه ای به صورت تخصصی فعالیت مینماید. بلوک شیشه ای رابطه مستقیمی با مصرف انرژی دارد، استفاده از بلوک شیشه ای در نورگیر ساختمان می تواند تا اندازه ای از هزینه های برق و گاز مصرفی ساختمان کاهش دهد، حالا اگر میخواهید بدانید چگونه با استفاده از بلوک شیشه ای می توان در مصرف سوخت یا برق ساختمان صرفه جویی نمود، تا آخر این مقاله را بخوانید.

با محدودیت های ایجاد شده در مصرف انرژی های فسیلی، استفاده از انرژی خورشید به عنوان منبع نور رایگان در ساختمان در دهه های اخیرمورد توجه روز افزون قرارگرفته است. بلوک شیشه ای به خوبی نور خورشید را از خود عبور می دهد، استفاده از روشنایی خورشید برای روشن کردن فضاهای کم نور در طول روز با ایجاد پنجره ونورگیرهای مختلف در ابعاد کوچک و بزرگ و کم هزینه از کاربرد های جدید این انرژی است. در این مقاله سعی می نماییم به تاثیر استفاده از بلوک شیشه ای بر کاهش هزینه های انرژی در ساختمان بپردازیم. ابتدا موارد استفاده از بلوک شیشه ای در ساختمان و اثرات و مزایای استفاده از بلوک شیشه ای بررسی می شود و در نهایت روش انتقال نور طبيعي روز به داخل ساختمان ها و فضاهای بسته با کمک بلوک شیشه ای مورد بررسی قرار می گیرد

بحران انرژي در سال‌هاي اخير، کشورهاي جهان را بر آن داشته که با مسائل مربوط به انرژي، برخوردي متفاوت نمايند که در اين ميان جايگزيني انرژي‌هاي فسيلي با انرژي‌هاي تجديدپذير و از جمله انرژي خورشيدي به منظور کاهش و صرفه‌جويي در مصرف انرژي، کنترل عرضه و تقاضاي انرژي و کاهش انتشار گازهاي آلاينده با استقبال فراواني روبرو شده است. در سالهای اخیر از مصالح گوناگونی برای انتقال نور به داخل ساختمان استفاده می شود که یکی از این مصالح بلوک شیشه ای می باشد، كشور ايران در منطقه‌اي واقع شده كه به لحاظ دريافت انرژي خورشيدي در بين نقاط جهان در بالاترين رده‌ها قرار دارد. ميزان تابش خورشيدي در ايران بين 1800 تا 2200 كيلووات ساعت بر مترمربع در سال تخمين زده شده است كه بالاتر از ميزان متوسط جهاني است. ایران با بهره مندی از حدود300 روز آفتابی، جزو کشور های دارای پتانسیل مناسب انرژی خورشیدی به حساب می آید ، بنابراین باید طوری برنامه ریزی شود که بتوان از این نور مناسب برای روشنایی ساختمان و کاهش انرژی مصرفی استفاده نمود ، بلوک شیشه ای را می توان در نمای ساختمان به عنوان پنجره یا نورگیر استفاده نمود.

آمارها نشان مي دهد مصرف انرژی در ساختمانهاي مسكوني و تجاري در حدود37%كل مصرف سوخت كشور مي­باشد ، كه اين بخش در مقايسه با ساير بخشها نظير صنعت، كشاورزي، حمل و نقل سهم قابل توجهي را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که روشنایی، خنک­سازی و تهویه مطبوع فضا، مهمترین عوامل مصرف الکتریسیته در ساختمان ها هستند. اگر اقدامات و تدابيرخاصي براي استفاده از نور طبیعی خورشید در ساختمانها به كار گرفته شود باوجود آنكه در زمان اجرا موجب افزايش هزينه ساخت مي­شود، اما به ميزان قابل ملاحظه­اي هزينه مصرف انرژي را كاهش می­دهد. به نحوي كه پس ازطي چندسال بهره­برداري از ساختمان، هزينه اضافي ساخت جبران شده و به­كارگيري آن توجیه پذیر خواهد بود ، بنابر این می توان از بلوک شیشه ای که متریالی دو جداره است ، به عنوان نورگیر نمای ساختمان استفاده نمود، بلوک شیشه ای متریالی دو جداره است بنابر این از عبور و خروج گرما یا سرما به داخل و خارج از ساختمان نیز تا حدی جلوگیری می نماید و از شیشه های تک جداره و معمولی بهتر عمل می نماید.

اگر بدنبال کاهش مصرف انرژی در ساختمان هستید از بلوک شیشه ای استفاده نمایید، بلوک شیشه ای در ساختمان کاربردهای گوناگونی دارد، از بلوک شیشه ای می توان به عنوان پنجره ، به عنوان نورگیر سراسری یا راه پله ساختمان ، به عنوان نورگیر پشت ساختمان ، به عنوان نورگر سقف پاسیو و یا زیرزمین و یا پارتیشن در اتاق و اماکن اداری و تجاری و مسکونی استفاده نمود. شما می توانید از بلوک شیشه ای به عنوان دیوار جداکننده و جایگزین دیوار سیمانی و آجری استفاده نمایید، اگر از بلوک شیشه ای به عنوان پارتیشن و دیوار جداکننده استفاده نمایید ، به راحتی نور از اتاقی به اتاق دیگر منتقل می شود و می توانید نور خورشید را در کل اتاق خود داشته باشید.

اگر بدنبال انتخاب و خرید بلوک شیشه ای هستید با ما یعنی مرکز فروش بلوک شیشه ای ساخت و کار تماس بگیرید، ما به عنوان پخش کننده بلوک شیشه ای آماده خدمات مناسب فروش بلوک شیشه ای و طراحی و اجرای بلوک شیشه ای برای شما مشتریان محترم می باشیم.