6 نکته درآموزش روش نصب بلوک شیشه ای و نحوه اجرای بلوک شیشه ای

برای نصب و اجرای بلوک شیشه ای باید با اصول اولیه آن آشنا شوید ما در این سایت و در قسمت های مختلف سایت ، سعی نمودیم در زمینه اجرای بلوک شیشه ای آموزش های لازم را برای شما قرار دهیم تا با مطالعه مطالب سایت و نیز دیدن عکس ها و تصاویری که در حین اجرا و بعد از آن برای آشنایی شما با کار کردن و روش های نصب بلوک شیشه ای گرفته شده است ، بتوانید نیاز های آموزشی خود را در این زمینه برطرف نمایید .

6 نکته درآموزش روش نصب و نحوه اجرای بلوک شیشه ای

در این قسمت سعی داریم به 6 نکته مهم درآموزش روش نصب بلوک شیشه ای و نحوه اجرای بلوک شیشه ای بپردازیم :

  1. در هنگام نصب بلوک شیشه ای ، دور بلوک شیشه ای را از چهار طرف ببندید برای مثال اگر پارتیشن بندی می کنید ، اطراف بلوکها را با قوطی فلزی فریم بندی نمایید تا بلوک ها را نگه دارد، شما می توانید در ابتدا و انتهای کار یک قوطی فلزی نصب نمایید تا به عنوان تکیه گاه برای نگه داشتن بلوک شیشه ای استفاده شود.

2 . هنگامی که قرار است بلوک های شیشه ای را به عنوان پارتیشن یا جداکننده استفاده نمایید ، بهتر است زیر بلوک های شیشه ای  یک فلز که دو طرف آن لبه دارد ، قرار دهید ، این فلز را به زمین پیچ کنید و سپس بلوک را روی آن قرار دهید و بلوکهای بعدی را نیز به ترتیب روی هم بچینید ، این کار باعث می شود که دو لبه فلز زیر بلوکها ، از لیز خوردن بلوکها جلوگیری نماید ، در واقع این کار بلوکها را از دو طرف نگه می دارد.

3. در هنگام نصب بلوک شیشه ای توجه داشته باشید که پس از چیدن هر ردیف از بلوک های شیشه ای می توانید یک میل گرد یا یک میله فلزی قرار دهید، تا بلوکها را نگه دارد ، دو  طرف میل گرد یا میله فلزی را به دیوار و یا قوطی فلزی مهار کنید برای مثال می توانید میل گرد را در دیوار فرو نموده و دور آن را سیمان کنید تا محکم شود و یا آن را به قوطی فلزی جوش دهید ، این کار کمک می کند تا وقتی بلوک های شیشه ای روی هم چیده می شوند ، محکم شده و با کوچکترین تکانی نریزند.

4. یکی از نکاتی که در آموزش روش نصب بلوک شیشه ای باید بیان نمود این است که در جاهایی که بلوکها به آب بندی نیاز دارند ، مانند پنجره نمای ساختمان ، برای آب بندی بیشتر ، بهتر است از محلول های آب بندی استفاده نمایید ، محلول آب بندی را با آب مخلوط کرده و به سیمان بزنید.

5. سعی کنید در صورتی که ارتفاع بلوک های شیشه ای که روی هم قرار می گیرند ، زیاد است ، تمام بار و سنگینی بلوک را روی هم نیاندازید ، برای این کار پس از چیدن هر 5- 6  ردیف از بلوکها روی هم ، یک قوطی فلزی به دو طرف کار جوش دهید و بلوکهای بعدی را روی آن بچینید ، این کار باعث تقسیم سنگینی بلوکها شده و به بلوکهای ردیف پایین فشار زیادی وارد نمی شود.

6. نکته ششم در آموزش روش نصب بلوک شیشه ای : در جاهایی که از بلوک شیشه ای به عنوان نورگیر استفاده می کنید ، مانند سقف پاسیو و یا سقف زیرزمین و کف پارکینگ ، حتما زیر بلوکها را با توری مشبک فلزی و یا چیزهای مشابه بپوشانید تا در صورتی که از بالا جسمی سنگین روی بلوکها افتاد و آن را شکست ، شیشه خورده ها روی توری بریزد و به افرادی که زیر آن هستند ، آسیب نرسد.